Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Czego szukasz?

Teatr Napięcie

Teatr Napięcie, bilokujący się obecnie w Łodzi i/lub Warszawie, założony został w roku 2005 przez Łukasza Piętę. Tworzy spektakle i działania alternatywne, których powstawanie motywuje zaspakajanie następujących potrzeb: 1) potrzeba mieszania i łamania skostniałych konwencji; 2) potrzeba odkrywania i eksplorowania unikalnych przestrzeni teatralno-emocjonalnych [realizowana poprzez niekonwencjonalne ustawienia sceniczne]; 3) potrzeba wcielania się w inne osoby, istoty i fenomeny, a tym samym przeżywania nietypowych emocji, których w normalnym życiu nie ma możliwości przeżyć; 4) potrzeba prezentowania oraz publicznego sprawdzania swoich przemyśleń, ekscytacji, podniet, idei oraz koncepcji [co można w skrócie nazwać: potrzebą obnażenia i wyładowywania tego, co roi się w twórczych mózgach

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska

Sopocka Scena Off the BICZ

Sopocka Scena Off de BICZ działa w Sopocie od października 2003 roku. Została powołana z inicjatywy Władz Miasta Sopotu i otrzymała siedzibę w Teatrze na Plaży w Łazienkach Północnych. Dyrektorem tej instytucji jest prowadząca "Teatr Stajnia Pegaza", reżyser Ewa Ignaczak. Głównym celem Off de BICZ od początku była i jest nadal promocja szeroko-pojmowanego 'teatru niezależnego'.

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska

Scena Prapremier InVitro

Scena Prapremier InVitro tworzy alternatywną propozycję o trwałym charakterze repertuarowym, skierowaną szczególnie do osób młodych, poszukujących własnej drogi. Ideą Sceny Prapremier, zgodnie z definicją in vitro (łac. w szkle), jest funkcjonowanie poza organizmem teatru instytucjonalnego, a więc „praca z żywymi komórkami wyizolowanymi z organizmu macierzystego”. Scena Prapremier InVitro działa w Lublinie od grudnia 2007 przy Centrum Kultury w Lublinie. InVitro zaprasza do współpracy najciekawszych reżyserów młodego pokolenia, a także międzynarodowej sławy reżyserów, dramaturgów i aktorów, którzy zmierzą się z nieprezentowanymi wcześniej w Polsce tekstami. Jest to absolutnie nowatorski i niespotykany dotąd projekt, mający na celu stworzenie, wraz z artystami z całej Polski, siatki współpracujących ze sobą scen wymieniających się repertuarem.

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska

Cenralny Basen Artystyczny

Basen przy Konopnickiej to kultowy obiekt, który ocalał od wojennych zniszczeń Warszawy i był jedyną krytą pływalnią dostępną dla warszawskiej młodzieży szkolnej w okresie tuż po zakończeniu wojny. Budynek został wzniesiony w 1934 r. i przeszedł w latach 40-tych w użytkowanie ZHP, od którego obecnie wynajmujemy obiekt na 10 lat. „Genius loci” tego gmachu, który przez lata przyciągał ludzi twórczych, zbuntowanych, zobowiązuje nie tylko do kontynuacji, ale także do aktywnego poszukiwania nowych obszarów dla wyzwań artystycznych. To miejsce dla spektakli teatralnych zespołów z całej Polski, koncertów, wernisaży, festiwali multimedialnych, sceny tańca, warsztatów dla młodzieży i kameralnych spotkań z twórcami w klubokawiarni „Naparstek”. To szansa dla młodych, nawet amatorskich zespołów zaistnienia w rzeczywistości kulturalnej Warszawy, to również możliwość przypomnienia tradycji polskiej i światowej sztuki w miejscu, które istnieje już 74 lata. Po 3 latach działalności stało się jasne, że to już nie tylko teatr, chociaż już w tej chwili istnieją 2 sale teatralne - to przestrzeń, którą można indywidualnie dostosować do charakteru każdego przedsięwzięcia. Oficjalne ogłoszenie i „chrzest” połączony z nadaniem nowej nazwy odbyło się 2 lutego 2008, podczas premiery prasowej koncertu z cyklu „Śpiewając jazz”, z udziałem Carmen Moreno i Anny Serafińskiej, które wówczas po raz pierwszy wystąpiły razem. Wszak w tym miejscu mieszkał przez 9 lat - popularyzator jazzu - Leopold Tyrmand.

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska

Alternatywne Spotkania Teatralne Klamra

KLAMRA jest festiwalem teatralnym prezentującym najnowsze i najciekawsze spektakle przygotowane przez najlepsze polskie teatry niezależne. Celem festiwalu jest również pokazanie jak najszerszego spektrum krajowej sceny alternatywnej. Stąd obecność na festiwalu teatrów posługujących się różnorodnym językiem i środkami wyrazu, operujących rozmaitą poetyką i klimatem spektakli. Na KLAMRZE można zobaczyć więc teatry tańca i lalek, przedstawienia tworzone na podstawie wielkich tekstów literatury światowej, spektakle, w których wykorzystywana jest technika multimedialna, monodramy i performance.Tradycją KLAMRY są odbywające się po spektaklach spotkania i dyskusje z ich twórcami i wykonawcami. Spotkania te są bardzo ważnym elementem festiwalu. Dają możliwość bezpośredniej konfrontacji na płaszczyźnie twórca – odbiorca i mają czasem burzliwy przebieg, szczególnie w przypadkach kiedy przedstawienia wzbudzają silne emocje publiczności. Spotkania stanowią doskonałą okazję do poznania intencji twórców, którzy z kolei mogą dowiedzieć się, jak ich spektakle odbierają i interpretują widzowie. Program festiwalu uzupełnia również cały szereg imprez towarzyszących – spotkań, prezentacji filmowych, koncertów, wystaw fotograficznych, a nawet warsztatów teatralnych. Od kilku lat ukazuje się również prowadzona przez Studenckie Koło Teatrologiczne UMK codzienna gazeta festiwalowa, zawierająca aktualności, recenzje i bieżące komentarze.

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska

Back to the Beckett Text. Beckett na plaży

Głównym zamierzeniem festiwalu poświęconego irlandzkiemu nobliście jest omówienie rozmaitych kontekstów jego twórczości. Festiwal ten to połączenie ściśle akademickiego międzynarodowego seminarium naukowego (udział w nim wzięli specjaliści ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Kanady, Japonii, Izraela, Jordanii oraz Brazylii i Argentyny) z bardziej otwartą formułą pokazów, warsztatów i wykładów dla szerszej publiczności, przede wszystkim dla artystów, doktorantów i studentów z różnych ośrodków w Polsce (Gdańska, Krakowa, Warszawy, Łodzi, Elbląga, Poznania, Olsztyna i Płocka). Do udziału w imprezach zapraszaliśmy zresztą wszystkich chętnych – również licealistów, którym proponujemy specjalny program. Naszym celem jest połączenie starań akademickich i artystycznych w propagowaniu kultury i sztuki, a także wprowadzenie twórczości Samuela Becketta w dwudziesty pierwszy wiek.

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska

Dedykacje

Międzynarodowy Festiwal Teatralny dedykowany co roku jednemu autorowi lub ważnemu zjawisku w historii teatru, prezentujący najgłośniejsze spektakle teatru europejskiego. Festiwal stara się pokazać jak ów wybitny autor teatralny, czytany jest przez współczesnych, jak zróżnicowane kulturowo i historycznie regiony Europy rozumieją go dzisiaj. Pokazuje jak poszczególne kraje rozmawiają ze sobą językiem teatru Moliera czy Czechowa i w jaki sposób europejski teatr współczesny, przegląda się w swojej wielkiej tradycji, jak z nią dialoguje i jak nadaje jej żywy puls naszego czasu. W ramach projektów w Krakowie gościli tak znamienici artyści jak Piccolo Teatro, Berliner Ensemble,Compagnie Maguy Marin, Balet Borysa Ejfmanna, Marie Claude Pietragalla, Serge Merlin, Milva, Paolo Rossi, Teatr Rosyjskiego Dramatu, Teatr Narodowy z Warszawy, prezentowane były tak legendarne przedstawienia jak „Kariera Arturo Ui" w reż. Heinera Müllera, „Szczęśliwe dni" w reż. Giorgio Strehlera, Milva śpiewa Brechta" w reż. Christiny Pezzoli, „Mewa" w reż. Petera Steina, czy „May B." w choreografii Maguy Marin.Każdemu z festiwali towarzyszyły liczne wydarzenia artystyczne z wielu dziedzin sztuki - od koncertów muzyki kameralnej przez wystawy, cykle projekcji filmów ( często unikatowych) po poranki na Salonie Poezji. Organizowane były również spotkania o charakterze naukowym i edukacyjnym, w tym konferencje naukowe na Uniwersytecie Jagiellońskim i panele dyskusyjne w krakowskiej PWST.

Cena od: 0 pln do: bez ograniczenia pln
Obszar działalności: Cała Polska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego